úterý 17. ledna 2012

Mišmaš posledních dnů :)

Předem upozorňuji případné čtenáře, že článek bude možná trošku zmatečný a možná budu trochu skákat z jedné věci na druhou :)
Znáte ten pocit, že nic nestíháte? Chtěli byste den prodloužit nejméně o pět hodin? A máte někdy chuť se vším praštit a utéct někam daleko? Vítejte v mém rozporuplném momentálním rozpoložení:) Smajlík se za takovou větu nejspíše nehodí, ale dávám ho tam, protože tuto přechodnou náladu beru s dostatečnou rezervou. Jsem totiž stresař a znám se:) A tak zatímco někteří mí spolužáci vidí dobu tří měsíců, která nás dělí od matury, jako dostatečně dlouhou, tak mně se po každém uplynulém dni ježí vlasy na hlavě čím dál víc. Uklidňuji se tím, že zatímco mám už téměř vypracované témata do dvou předmětů a přečtený kánon k maturitě z češtiny, tak někteří ze spolužáků propadají z předmětů ze kterých chtějí maturovat. Ale stejně mě vždycky tak podivně píchne okolo žaludku, když si vzpomenu, že už se to opravdu blíží. Ono vždycky bylo něco, čím jsme se uklidňovali všichni navzájem. Matura? Hm, až po stužkováku. Hej už je po stužkováku! No a, matura až po Vánocích. Hej už je po Vánocích! Však až po plese... No jo, ale ples je za 14 dní a potom už jen jarní prázdniny, které je ostudné nazývat prázdninami, protože jsou tak uboze krátké. A potom? Brr, radši nemyslet.
A tak trošku cvičím, aby mi to na plese slušelo, více o sebe pečuju a učím se to, jak si co nejrychleji umět odpočinout:) A začínám se v tom zlepšovat. Pokojík mám provoněný meduňkovým olejíčkem, který krásně uklidňuje a pomáhá mi se soustředit, hodně často větrám, abych měla pořád čerstvý vzduch. Taky si pouštím relaxační hudbu, u které se nejen prima cvičí, ale i učí. A když jsem opravdu ko, tak na hodinku vypnu, pustím si Simpsonovy u kterých dokážu nemyslet.
O Vánocích jsem si dala menší pauzu ve čtení povinné četby. I když mám kánon přečtený, tak bych si před maturou ty knížky ráda přečetla i napodruhé. Jak jsem však již zmínila o Vánocích jsem si dala pauzu a četla jsem to, co mě baví:) Dost jsem si zvedla sebevědomí, když jsem přelouskala knížku od kamarádky, kterou mi dovezla z Irska. asi každý zná film Chlapec v pruhovaném pyžamu, nu a já přečetla anglický originál, aniž bych se dívala do slovníku, což mě neskutečně povzbudilo. Tím spíš, když jsem krátce na to, přečetla první díl Letopisů Narnie taktéž v angličtině a opravdu jsem tomu rozuměla.
Už jsem vám psala, že článek bude zmatečný? Fajn, přeskočím k další věci:) minulý rok na jaře jsem se zúčastnila projektu Umět a vědět více. Projekt spočíval v tom, že jednou týdně jsme se scházeli v místní škole s handicapovanými a pomáhali jim osvojit si práci na počítači. Nejen, že mě to neskutečně bavilo ale i díky tomu jsem se rozhodla do budoucna zkusit speciální pedagogiku. Teď lidé, kteří projekt vymysleli dávají dohromady výsledky a dostala jsem email ve kterém mi nabízeli mezinárodní certifikát o dobrovolnictví. Okamžitě jsem na mail odepsala a v této chvíli by měl být certifikát již na cestě ke mně domů. Hodlám ho přiložit k přihlášce na VŠ a tak doufám, že mi vynese třeba nějaké plusové body. Navíc to vypada, že se zúčastním dalších aktivit v místním centru pro handicapované a jsem z toho opravdu nadšena, protože práce s těmito lidmi je něco, co mě neuvěřitelně naplňuje a baví. Taky u nás ve městě staví jakousi ,,školku" pro seniory, kde budou trávit chvíle, které by jinak strávili doma. Kdyby tam tak byla možnost brigády, tak bych byla nejšťastnější na světě:)
Jak tak koukám lehce jsem se rozepsala:) A tak pokud jsi milý čtenáři došel až jsem, děkuji za tvou trpělivost a odhodlání:)
(S)mějte se krásně!:)

1 komentář:

  1. Páni, ta pomoc handicapovaným je skvělá. :)

    Jinak já jsem ve třeťáku a kánon mám taky přečtený - i k vyšší maturitě, ale chci ty knihy také přečíst 2x. :) stresuju se už od prváku a rok od roku se vše stupňuje. :D

    ale víš co? stejně je ta matura až po plese.. ;)

    OdpovědětVymazat