středa 21. prosince 2011

Pan Prezident

Je toho všude plno, já vím....Neodpustím si ale článek věnovaný Panu Havlovi.
 Byla jsem ještě dávno na houbách, když nastal převrat a pana Havla jsem zažila už jako českého prezidenta. Přirozeně, že vlastní zkušenost si nepamatuju, ale i tak mu jsem z celého srdce vděčná. Byl to nejen vynikající státník, politik, dramatik a spisovatel, především jeho neuvěřitelná lidskost, způsobila to, že jej lidi zbožňují...
Je mi hanba za všechny mladé lidi, co jeho smrt přešli pouhým no a co... Plakala jsem, když spadlo letadlo s hokejisty a pláču i teď...je mi proto líto, že se mí přátelé na sociálních sítích hromadně vyznávali ze smutku nad smrtí našich hokejistů a smrt Pana Prezidenta přešli téměř bez povšimnutí...
Zapaluji svíčku a přemýšlím...Tatíček Masaryk a Pan Havel...doufám, že se tam někde nahoře právě baví nad partičkou šachů a shlížejí na tu naši malinkou zemičku a opatrují ji...
Odešel Velký Evropan...řekla bych největší z evropanů a je moc hezké, jak se o Panu Havlovi vyjadřují zahraniční státníci...Kdyby všichni byli aspoň z poloviny takoví, tak věřím, že by všem lidem bylo dobře...
Děkuji Pane Prezidente, děkuji za to, že mohu studovat, že mohu cestovat, že mohu nakupovat bez omezení, že si můžu zajít do kostela. Jste inspirací nejen mou, ale i mnoha dalších. Riskoval jste to nejdražší, co každý máme. Vlastní zdraví. A to jen proto, abychom se měli lépe. Bohužel stalo se vám to osudné. Věřte, že až do smrti Vám za to zůstaneme vděční...Snad si češi rozpomenou, za co tehdy cinkali klíčemi...snad se vzchopí a opět se budou snažit pospolitě bojovat za dobro v naší zemičce.  Byl jste to nejlepší, co nás potkalo a ve vzpomínkách budete stále mezi námi.
Ať je Vám země lehká.
Láska a mír zvítězí. Tak a ne jinak ...

...běhá mi mráz po zádech a slzy tečou...Odpočívejte v pokoji....

1 komentář:

  1. skvělý článek. kéž by si ho mohl přečíst, co?

    je mi právě líto, že smrt pana Havla někdo nechá bez komentáře, i když pořád lepší než ji řešit negativně jako mé okolí.

    škoda, že jsem nikdy neměla tu čest ho poznat. že tu nebyl déle.

    máš skvělý blog, tenhle článek je toho důkazem.

    OdpovědětVymazat