čtvrtek 17. listopadu 2011

Sisyfovská práce:)

Příjemný volný den přeji :) Dnešní článek nebude dlouhý :) Jen jsem si zde chtěla zapsat, co nám včera řekl profesor základů společenských věd :) Interpretace nebude přesná, spíše to bude přeformulováno, tak jak jsem to já pochopila :) Bereme filozofii a častou náplní hodin jsou rozbory různých textů:) Nu a včera jsme narazili na článek o Sisyfovi:) Asi každý ví, k čemu byl Sisyfos odsouzen:) Pro ty, co to náhodou neví, tak byl odsouzen k valení kamene do kopce...trest spočíval v tom, že pokaždé, když kámen dovalil na vrchol, tak se mu převážil a skutálel se dolů...odtud také pochází rčení ,, sisyfovská práce" -> Můžeme tedy pod tím chápat práci absurdní, neproveditelnou a těžkou....Teď se vás zeptám...Myslíte, že byl Sisyfos šťástný? A taky odpovím. Ano byl. Pokaždé, když se mu kámen skutálel dolů a on mohl sejít z kopce, aniž by ho tížilo břemeno kamene. Profesor nám vysvětloval, co bychom si z tohoto článku měli vzít k srdci. Říkal, že čím větší dřinu vynaložíme k splnění úkolů, tím větší radost a štěstí nám to způsobí:) Nevím jestli nás chtěl pouze namotivovat k učení na maturitu, ale já si z toho vzala mnohem více...uvědomila jsem si totiž, že má naprostou pravdu:) Tak schválně...Šli jste někdy někam na tůru? A jak jste se cítili, když jste dosáhli vrcholu?  Vzpomínám, když jsem si dělala řidičák.... Věnovala jsem se testům opravdu poctivě, celé večery jsem strávila nad učebnicí a online testy...a jaká byla moje radost, když jsem testy udělala na 100% to si ani nedokážete představit:) Byla jsem spokojená sama ze sebou a že tento pocit tak často nemívám, tak jsem si jej náležitě užívala :) Jsemstrašně moc ráda, že mi tuto pravdu pan profesor připomenul :) Chci se podle toho zachovat i při přípravě k maturitě a k přijímačkám na vysokou:) A tak vás vyzývám ať se nebojíte dřiny a stejnějako Sisyfos se s ní poperete a následně ať si užijete endorfiny, kterými se vám tělo odmění :)

Žádné komentáře:

Okomentovat