středa 13. června 2012

Příspěvek knihomola:)

Konečně je tady to období, kdy můžu číst co chci a kdy mám na to čas:) Takže jsem se hned s chutí pustila do louskání a přináším vám malou rekapitulaci knížek, které jsem te´d po matuře přečetla:)

Radek John-Memento
 Po přečtení této knihy jsem chvíli dumala, proč Radek John ezůstal raději u psaní. Kdyby netajtrlíkoval v politice, tak bych nejspíš napsala, že jej mám ráda. Knížka je psána stylem typickým pro autora. krátké věty, které umožňují přečíst příběh opravdu jedním dechem. Nechci zde líčit celý obsah, tak jen to nejhlavnější. Ocitáme se v prostředí drogově závislých lidí v době, kdy se o této problematice téměř nic nevidělo, pervitin byl dokonce povolen. Hlavní hrdina Michal je drogově závislý mladík, který se dostává do bludného kruhu, který je typický pro každou závislost. Potřeba drogy, potřeba prostředků k sehnání, výčitky a snaha přestat. Pro ty, co knihu nečetli a třeba se chystají, nebudu prozrazovat závěr. Určitě knihu můžu doporučit, jak jsem psala výše je psána velmi poutavě a je snadné se do ní zakousnout. Navíc slouží jako dokonalá prevence před závislostí. Chvílema mi běhal mráz po zádech a jedno vím jistě, že drogy v životě nemíním zkusit, i kdyby to mělo být čistě ze zvědavosti.



Leo Rosten-Pan Kaplan má třídu rád
 Tuto knížku bych doporučila všem milovníkům jazyka:) V knize se setkáváme se svérázným panem Kaplanem, který svou jazykovou nevědomostí zapříčíní nejednu humornou situaci. Kniha je milým počtením, které nemůže nikoho urazit. I když musím přiznat, že jsem možná očekávala trošku víc:) Ale i tak se mi knížka líbila a určitě jsem ji nečetla naposledy:)










J. D. Salinger-Kdo chytá v žitě
Caulfield- tak zní jméno hlavního hrdiny příběhu. V knize se stáváme součástí všech jeho postřehů, myšlenek a názorů. Jedná se vlastně o jakýsi popis USA tehdejší doby očima našeho hlavního hrdiny, který s notnou dávkou ironie na pozadí vlastního příběhu popisuje tehdejší situaci:) Jsou zde popisovány téměř všechny společenské vrstvy. U této knihy se nejednalo o bezmyšlenkovité čtení, přemýšlela jsem, spojovala souvislosti až jsem se najednou ocitla na konci knihy. Takže doporučuju:)

1 komentář:

  1. tak třeba Kdo chytá v žitě se mi nelíbilo, sice jsem to přečetla jedním dechem, ale hrozně mě iritoval hlavní hrdina!

    Jinak bezva výběr. :)

    OdpovědětVymazat